مقالات

دستگاه بلو‌ک زنی سقفی میزی چیست؟

دستگاه بلو‌ک زنی سقفی میزی چیست؟

دستگاه بلو‌ک زنی سقفی میزی چیست؟ دستگاه بلوک زنی سقفی میزی به دو دسته اتوماتیک و دستی تقسیم می شود که به لحاظ قیمت، سرعت عمل و کیفیت بلوک تولید شده با هم متفاوت هستند. این دستگاه ها در ابعاد کوچک و با وزن هایی بین ۱۰ تا ۱۲ کیلوگرم در بازار وجود دارند که در هر شیفت کاری، ظرفیت تولید متفاوتی دارند. کیفیت دستگاه بلوک زنی در کیفیت بلوک های تولید شده بسیار موثر است. قبل از خرید هر دستگاه بلوک زن باید از مشخصات و ویژگی های آن آگاهی داشت. بلوک های تولید شده توسط جک های تعبیه شده در دستگاه فشرده می شوند. با استفاده از دستگاه بلوک زن می توان انواع بلوک های سیمانی را تولید کرد. دستگاه بلوک زن سیمانی شامل قالب، بدنه و سمباده است. دستگاه های بلوک زن سقفی میزی به طور کلی شامل اجزای سمباده، بخش ویبره، شاسی، موتور ویبره، پمپ، موتور و گیربکس می باشد. در ادامه با این دستگاه بیشتر آشنا می شویم. با ما همراه باشید.

دستگاه بلوک زنی سقفی میزی چیست؟

درون دستگاه های بلوک زن سقفی میزی بسته به نوع آن از چند الکتروموتور پر قدرت استفاده می شود. بسته به طراحی به کار رفته در این نوع محصول، ظرفیت تولید بلوک ها بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ عدد در یک شیفت کاری می باشد. کلیه ی ورق های تولیدی توسط این دستگاه، صیقل داده شده و سطح براقی دارند. این دستگاه به صورت اتومات یا نیمه اتومات تولید می گردد. کیفیت دستگاه بلوک زن سقفی میزی با توجه به مواردی متفاوت می باشد. نوع بلبرینگ مورد استفاده در دستگاه بلوک زن و میزان تحمل فشار حرارتی این دستگاه از مواردی است که باید به آن توجه شود. این دستگاه برای تهیه و تولید انواع بلوک های سقفی با ورن سبک مورد استفاده قرار می گیرد. از موتور ۵.۵ اسب بخار جهت ویبره و موتور ۳.۵ اسب بخار جهت سیستم هیدرولیک استفاده می شود.
دستگاه های بلوک زنی سقفی دستی و اتوماتیک میزی با یکدیگر تفاوت هایی دارند. به عنوان مثال، بلوک هایی که توسط دستگاه های اتومات تولید می شوند دارای ابعاد و اندازه های دقیق تری هستند. همچنین با آن ها می توان در مدت زمان کمتری، تعداد بسیار بیشتری بلوک را تولید کرد. از دیگر مزایایی که دستگاه های بلوک زن اتومات نسبت به دستی دارند، این است که بلوک تولید شده توسط آن ها دارای یکنواختی بیشتری است که باعث می شود بلوک با کیفیت تری به بازار عرضه شود. دستگاه های بلوک زن سقفی به صورت سیستم هیدرولیکی کار می کنند. بسته به میزان دوام و نوع کارآیی که دارند، قیمت خرید این نوع دستگاه نیز متفاوت می باشد. در زمان خرید این محصول حتما به میزان مقاومت دستگاه برای تحمل فشار حرارتی دقت نمایید.

مطالب مرتبط:  نکاتی در مورد گچ کاری و مخلوط ملات

قیمت دستگاه بلوک زنی سقفی میزی

قیمت دستگاه بلوک زنی سقفی میزی به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. استفاده از متریال های درجه یک در ساخت یک دستگاه از موارد بسیار مهمی است که دوام و کارآیی آن را مشخص می کند. بسته به دستی، نیمه اتومات یا اتومات بودن نیز قیمت دستگاه های بلوک زن میزی تغییر می نماید. نوع موتور، نوع بلبرینگ و استفاده از قطعات با کیفیت امری بسیار مهم است. برای خرید انواع دستگاه بلوک زنی سقفی میزی و اطلاع از قیمت روز آن باید به تولید کنندگان ماشین های ساختمانی و صنعتی مراجعه نمود. قیمت دستگاه بلوک زنی بر اساس کارایی، برند سازنده، قیمت روز ارز، قطعات و تجهیزات به کار رفته در دستگاه، ظرفیت تولید بلوک، میزان سهولت استفاده از دستگاه و … بستگی دارد.

بازگشت بە لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *