در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان دارید فرم را پر نمایید و منتظر تماس کارشناسان ما باشید 

درخواست مشاوره رایگان

دستگاه جدول زنی

دستگاه جدول زن ، دستگاهی است که برای ساختن جدول بتنی به کار می رود. این دستگاه دارای قالب های مختلفی است و با تعویض این قالب ها، می توان انواع جدول بتنی را تولید کرد. دستگاه جدول زن، طراحی ساده، ساختاری محکم و راندمان بالایی دارد. از دیگر ویژگی های این دستگاه می توان به سرعت، دقت و ظرفیت بالای آن اشاره کرد. در بیشتر کارگاه های تولید بلوک و جداول بتنی از این دستگاه استفاده می شود. با کمک دستگاه جدول زن،کیفیت بلوک ها و جداول بتنی افزایش می یابد. علاوه بر این هزینه های تولید کاهش پیدا می کنند و نیاز به نیروی کار کمتری است. با استفاده از جدول زن می توان تیراژ بالایی از جداول بتنی را در یک شیفت کاری تولید کرد.

شرکت ماشین سازی صادقی، طراح و تولید کننده انواع ماشین آلات و تجهیزات ساختمانی شامل دستگاه بلوک زنی ، میکسر سیمان ، خاموت زن و … مطابق با استانداردهای روز صنعت میباشد. با توجه به فروش بدون واسطه و حجم زیاد سفارشات در تولید انبوه، دارای محصولات با مناسب ترین قیمت نسبت به محصولات مشابه در بازار می باشد.

نحوه کار دستگاه جدول زن

برای ایجاد جدول با استفاده از جدول زن مراحل زیر را دنبال کنید:

1.ابتدا با استفاده از ابزار مناسبی مانند فرغون، ملات تهیه شده برای ساخت جدول های بتنی را روی سینی دستگاه بارگذاری کنید.
2.سپس با استفاده از سندبلستر، مواد را به داخل قالب ها هدایت کرده و ویبره قالب ها را روشن کنید.
3.لرزش قالب تا فشرده شدن کامل مواد ادامه می یابد.
4.بعد از پر شدن کامل قالب ها، عملیات پرس زنی مواد (فشرده سازی) انجام میشود که معمولاً 4 تا 5 بار تکرار می شود.
5.با بالا بردن اهرم هیدرولیک، جدولها از قالب های دستگاه خارج می شوند.
6.سپس جدول های بتنی را به محل مناسبی برای خشک شدن منتقل کنید.

خرید دستگاه جدول زن

در زمان خرید دستگاه جدول زن باید به یکسری نکات توجه نمود. با این کار، می توان هزینه های پروژه را کنترل کرد. برای انتخاب یک دستگاه جدول زن مناسب، علاوه بر قیمت به ابعاد و اندازه قالب، نوع سیستم هیدرولیک، قدرت الکتروموتور، طراحی بدنه، ضخامت ورق مورد استفاده در دستگاه و تعداد جداول موردنیاز برای تولید دقت کنید. جهت خرید دستگاه جدول زن و کسب اطلاعات بیشتر با کازشناسان صادقی ماشین تماس حاصل فرمایید.

قیمت دستگاه جدول زنی

قیمت دستگاه جدول زن به عوامل مختلفی از جمله تعداد قالب ها، ضخامت ورق، ثابت یا متحرک بودن دستگاه و سیستم آن، کیفیت قطعات و تجهیزات بستگی دارد. هر چه کیفیت قطعات بالاتر باشد، طول عمر دستگاه بیشتر و هزینه های مربوطه کمتر می شود. بالعکس، کیفیت قطعات پایین تر، عمر سرویس و قیمت دستگاه کاهش می یابد.

قیمت بالای دستگاه فقط به معنای کیفیت آن نیست. بلکه ملاک اصلی کیفیت قطعات به کار رفته در دستگاه است که به دوام دستگاه کمک می کند. دستگاه های جدول زن اتوماتیک با قیمت های متفاوتی به فروش می رسند که یکی دیگر از دلایل این تفاوت قیمت ها هزینه تولید، تبلیغات، پرسنل و اعتبار برند شرکت می باشد.

برای اطلاع از قیمت دستگاه های جدول زن هیدرولیک می توانید با واحد فروش شرکت ماشین سازی صادقی با شماره تماس 09131030601 ،تماس حاصل فرمایید.

قیمت دستگاه جدول زن دست دوم

قیمت دستگاه جدول زن دست دوم نسبت به دستگاه های نو ارزان تر است. اما کیفیت آن پایین تر می باشد. تماس مستقیم و دائم قسمت های مختلف دستگاه با شن، ماسه و سیمان باعث استهلاک آن می شود. نمی توان مطمئن بود که دستگاه های جدول زن دست دوم سالم هستند. ضمن اینکه اطلاعی در مورد نحوه سرویس و نگهداری آنها وجود ندارد. دستگاه های جدول زن دست دوم، طول عمر کمتری دارند و خرید آنها مقرون به صرفه نیست. بنابراین توصیه می شود تا از دستگاه های نو همراه با گارانتی استفاده شود.

دستگاه جدول زن

انواع دستگاه جدول زن

دستگاه های جدول زن از نظر قابلیت جابه جایی و سیستم به کار رفته در آنها به چندین دسته تقسیم می شوند.

- تقسیم بندی دستگاه های جدول زن از نظر قابلیت جابه جایی

1- جدول زن ثابت :

این دستگاه ها با نام دستگاه جدول زن درجا هم شناخته می شوند. ظرفیت پرس جدول زن ثابت 30-20 تن می باشد. این دستگاه هیچ گونه چرخی ندارد و فاقد موتور است.

2- جدول زن متحرک :

در ساختار این دستگاه یک الکتروموتور وجود دارد. همان طور که از نام دستگاه مشخص است، دارای قابلیت حمل و جابه جایی می باشد. ظرفیت پرس جدول زن متحرک 10-8 تن است.

- تقسیم بندی دستگاه های جدول زن با توجه به سیستم به کار رفته در آن

1- دستگاه جدول زن دستی :

نام دیگر این دستگاه، جدول زن برقی است. این دستگاه دارای یک دینام الکتریکی با قدرت 2 اسب بخار می باشد. نیروی تولید شده توسط دینام برای ویبره قالب به کار می رود. در حالی که برای انجام فرایند ساخت جداول بتنی به نیروی مکانیکی نیاز است. با استفاده از دستگاه جدول زن دستی می توان 800-500 عدد جدول را در یک شیفت کاری تولید کرد.

2- دستگاه جدول زن نیمه اتوماتیک :

این دستگاه برای سیستم قالب و چکش از پرس هیدرولیکی استفاده می کند. به همین علت با نام دستگاه جدول زن هیدرولیک هم شناخته می شود. 2 نوع ثابت و متحرک این دستگاه در بازار وجود دارند. از سیستم ویبره افقی دوبل در دو طرف قالب استفاده می کند و قالبهای آن در انواع 6 و 7 قالبه ارائه می شود. دستگاه جدول زن نیمه اتوماتیک نسبت به نوع دستی، جداول بتنی را با دقت و تیراژ بالاتری می سازد. در یک شیفت کاری می تواند 1000-800 عدد جدول بتنی را تولید کند. البته تعداد این جداول به نوع قالب دستگاه بستگی دارد. برای ویبره و حرکت دستگاه از الکتروموتور هایی با قدرت 2 اسب بخار و جهت سیستم هیدرولیک از الکتروموتوری با قدرت 5.5 اسب بخار استفاده می شود.

دستگاه جدول زن هیدرولیک نیمه اتوماتیک

دستگاه جدول زن هیدرولیک نیمه اتوماتیک ، یکی از محصولات ماشین سازی صادقی است که برای ساخت انواع جدول ها بتنی به کار می رود. ابعاد این دستگاه 2/2 * 65/1 * 2 متر و وزن آن 1400 تا 1500 کیلوگرم می باشد. وزن دستگاه به نوع قالب آن بستگی دارد. با استفاده از دستگاه جدول زن هیدرولیک نیمه اتوماتیک می توان در یک شیفت کاری 8 ساعته 1000-800 قطعه جدول بتنی تولید نمود.

مشخصات دستگاه جدول زن هیدرولیک نیمه اتوماتیک

در ساختار دستگاه جدول زن ، یک سیستم ویبره افقی دوبل وجود دارد. این سیستم در دو طرف قالب قرار دارد و سرعت تولید بلوک را افزایش می دهد. یکی دیگر از مشخصات دستگاه جدول زن نیمه اتوماتیک، وجود 3 الکتروموتور قدرتمند است. این الکتروموتورها مسئول ویبره، حرکت و هیدرولیک دستگاه هستند. در این نوع دستگاه جدول زن، جک های قالب و چکش به صورت متمرکز قرار دارند و قالب به وسیله ی دنده شانه ای هدایت می شود. برای ساخت قالب دستگاه از ورق ST52 استفاده می کنند. تابلوی برقی که در دستگاه جدول زن وجود دارد به سیستم ایمنی کنترل فاز مجهز می باشد.

3- دستگاه جدول زن اتوماتیک :

دستگاه جدول زن اتوماتیک یا جدول زن پرسی تمام مراحل ساخت جداول بتنی را به صورت خودکار و اتوماتیک انجام می دهد. برای تولید انواع جداول بتنی نیاز به یک اپراتور دارد که برای تولید و نظارت بر عملکرد صحیح دستگاه حضور دارد. با استفاده از این دستگاه می توان تعداد زیادی جدول بتنی تولید کرد. این تعداد بیشتر از جداول تولید شده توسط دو دستگاه قبلی می باشد. دستگاه جدول زن اتوماتیک به صورت 6 و7و 8 قالبه ارائه می شود. با وجود این دستگاه می توان در یک شیفت کاری 8 ساعته، 2000-1500 عدد جدول بتنی تولید کرد. دستگاه جدول زن اتوماتیک را به صورت سیلودار ارائه می دهند. برای سیستم هیدرولیک این دستگاه از الکتروموتور با قدرت 15 اسب بخار، برای ویبره قالب ها از 2 الکتروموتور با قدرت 4 اسب بخار و برای حرکت دستگاه از یک الکتروموتور با قدرت 2 اسب بخار استفاده می شود.

شرکت ماشین سازی صادقی انواع دستگاه های جدول زن هیدرولیک اتوماتیک و نیمه اتوماتیک را به فروش می رساند.

مزایای دستگاه جدول زن

با استفاده از این دستگاه می توان انواع جدول های خیابانی را تولید کرد. دستگاه جدول زن ظرفیت بالایی برای تولید جداول بتنی دارد. با استفاده از آن می توان در دستگاههای نیمه اتوماتیک 1000-800 عدد و در دستگاههای اتوماتیک 2000-1500 عدد جدول بتنی را در یک شیفت کاری ساخت. به راحتی می توان قالب های دستگاه را تعویض و نصب کرد. یکی از مزایای دستگاه جدول زن، وجود تابلو برق حفاظتی است که موجب کنترل فاز می شود و از آسیب به الکتروموتور جلوگیری می کند. امکان ارائه به صورت سیلودار (با سفارش مشتری) وجود دارد. در طراحی بدنه این دستگاه، از ورق های گالوانیزه با برش cnc استفاده شده است. از دیگر مزایای دستگاه جدول زن می توان به سیستم ویبره افقی، جک های قالب و چکش متمرکز و سیستم حرکتی هیدرولیک اشاره کرد.

اجزای جدول زن

یک دستگاه جدول زن از قسمت های مختلفی مانند الکتروموتور (برای ویبره قالب و حرکت دستگاه)، گیربکس، جک هیدرولیکی،جک تنظیم ارتفاع، تابلو برق، پمپ ، فشارشکن ، ویبره، شن کش بنا به مدل دستگاه،تایمر تنظیم حرکت، خنک کننده روغن، دنده شانه ای، سمبه و قالب، جداول بتنی، سینی دستگاه و چرخ تشکیل می شود.

مشخصات فنی دستگاه جدول زن

این دستگاه می تواند جداول بتنی تولید کند که حداکثر 50 سانتی متر ارتفاع دارند. دستگاه جدول زن با تعداد قالب های متفاوتی (3-5-6-8) ارائه می شود. حداکثر سطح قالب ها 126* 50 سانتی متر است.

روش تولید جدول بتنی

برای تولید جدول بتنی ابتدا ملات تهیه شده توسط همزن را روی سینی دستگاه جدول زن قرار می دهند که ممکن است این کار در دستگاههای اتوماتیک توسط سیلوی نصب شده در بالای شن کش انجام شود. برای این کار از فرغون یا تراکتور استفاده می کنند. سپس بوسیله شن کش یا پارو مصالح را داخل قالب ها می ریزند و ویبره آنها را روشن می کنند. ویبره تا زمانی که مصالح کاملا متراکم شوند، ادامه پیدا می کند. بعد از اینکه قالب ها کاملا پر شدند، فرایند سمبه زنی (پرس) مصالح شروع می شود. این کار را  5-4 بار تکرار می کنند. برای خارج کردن قالب های بتنی، اهرم هیدرولیکی را بالا می آورند. در این موقع، قالب ها را در یک فضای مناسب قرار می دهند تا خشک شوند.

برق مصرفی دستگاه جدول زن

دستگاه های جدول زن دستی با استفاده از برق تک فاز 220 ولت کار می کنند. اما انواع جدول زن نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک به برق 3 فاز  380 ولت نیاز دارند.

استفاده از دستگاه جدول زن

در زمان استفاده از دستگاه به نکات زیر توجه کنید تا ماندگاری آن افزایش یابد. دستگاه جدول زن را روی سطح صاف و تراز قرار دهید. قبل از شروع کار، قالب های دستگاه را با کمک گریس صنعتی چرب کنید.

فشار بیش از اندازه به سمبه وارد نکنید. هرگز قبل از بارگیری مصالح، ویبره دستگاه را روشن نکنید. در شرایطی که دمای هوا کمتر از 4 درجه سانتی گراد است، ساخت جدول بتنی را در زیر نور خورشید انجام ندهید.

نکات تعمیر و نگهداری دستگاه جدول زن

با سرویس های دوره ای و منظم دستگاه می توانید طول عمر آن را افزایش دهید.

  • تعویض روغن هیدرولیک دستگاه (هر 6 ماه)
  • تمیز کردن قالب ها و بدنه دستگاه بعد از پایان کار
  • روان کاری ریل و سمبه برای جلوگیری از افت عملکرد دستگاه
  • به کار بردن یک تابلو برق مناسب برای جلوگیری از آسیب به الکتروموتور دستگاه
  • برای نگهداری از دستگاه در انبار، الکتروموتور را دور از رطوبت قرار دهید.
  • تعویض قالب های دستگاه بعد از تولید 1 میلیون جدول

 

جدول زن

فروش اقساطی دستگاه جدول زن

قیمت بالای دستگاه و نوسانات قیمت آن باعث می شود تا امکان فروش اقساطی دستگاه جدول زن وجود نداشته باشد. در صورت بهبود وضعیت بازار، ممکن است این شرایط ایجاد شود.

جدول بتنی 

یک قطعه پیش ساخته و بسیار کاربردی است که با مخلوط کردن ماسه، سیمان، سنگدانه و آب ایجاد می شود. امروزه در شهرسازی و زیباسازی فضای شهری بسیار کاربرد دارد. جدول های بتنی انواع مختلفی دارند که از آن جمله می توان به جدول معمولی، جدول کانیو و جدول رفوژ اشاره کرد. برای ساخت جداول بتنی از روش های سنتی و پرسی استفاده می کنند.

جدول کانیو ( canico ) : این جداول همان آب روهای موجود در خیابان هستند که به صورت طولی در امتداد مسیر قرار می گیرند. جدول کانیو مانع از جمع شدن آب باران می شود و نقش مهمی در عبور آب حاصل از بارندگی ایفا می کند.

جدول رفوژ یا رفیوژ ( refuge) : با استفاده از این جداول می توان دو محیط را از هم جدا کرد. این جداول باعث جداسازی خیابان از پیاده رو می شوند و یک فضای امنی برای عابرین پیاده ایجاد می کنند.

قالب دستگاه جدول زن

هر دستگاه جدول زن اعم از دستگاه های دستی، اتوماتیک و نیمه اتوماتیک می تواند قالب متفاوتی داشته باشد. این قالب ها به شما کمک می کند تا انواع جدول بتنی را با اندازه های دلخواه تولید کنید. کیفیت قالب نیز نقش مهمی در جدول های تولیدی دارد؛ بنابراین بهتر است از قالب های فلزی ضد زنگ استفاده شود.

دستگاه جدول زن جهت ساخت جداول بتنی در انواع دستگاه جدول زن 3 قالبه، 5 قالبه، 6 قالبه و 8 قالبه با حداکثر ارتفاع 50 سانتی متر در ابعاد زیر ارائه می گردد:

  • (15*40*50) سانتیمتر
  • (15*35*50) سانتیمتر
  • (15*30*50) سانتیمتر

انتخاب بهترین دستگاه جدول زن 

انتخاب دستگاه جدول زن نقش بسیار مهمی در کنترل هزینه ها ایفا می کند، بنابراین برای خرید بهترین دستگاه جدول زن باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • تعداد جداول مورد نیاز برای تولید
  • ابعاد و اندازه قالب
  • طراحی بدنه و ضخامت ورق مورد استفاده در دستگاه جدول زن
  • نوع سیستم جدول زن و قدرت موتور الکتریکی

جدول زن نیمه اتوماتیک قیمت پایین تری نسبت به جدول زن اتوماتیک دارد و از طرفی برای تولید جداول بتنی به اپراتور مجزا نیاز دارد.  جدول اتوماتیک قابلیت تولید جداول بتنی در تعداد بالا را دارد و به دلیل عدم وجود اپراتور مجزا قیمت نهایی بالاتری نسبت به نوع هیدرولیکی دارد. برای مشاوره و راهنمایی در انتخاب بهترین دستگاه جدول زن می توانید با کارشناسان واحد فروش تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول

دستگاه جدول زن چیست ؟

جدول زن، دستگاهی است که برای ساختن جدول بتنی به کار می رود. این دستگاه دارای قالب های مختلفی است و با تعویض این قالب ها، می توان انواع جدول بتنی را تولید کرد. دستگاه جدول زن، طراحی ساده ای، ساختاری محکم و راندمان بالایی دارد. از دیگر ویژگی های این دستگاه می توان به سرعت، دقت و ظرفیت بالای آن اشاره کرد.

قیمت دستگاه جدول زن چقدر است ؟

قیمت دستگاه های جدول زن به عوامل مختلفی از جمله تعداد قالب ها، ضخامت ورق، ثابت یا متحرک بودن دستگاه و سیستم آن، کیفیت قطعات و تجهیزات بستگی دارد. هر چه کیفیت قطعات بالاتر باشد، طول عمر دستگاه بیشتر و هزینه های مربوطه کمتر می شود. بالعکس، کیفیت قطعات پایین تر، عمر سرویس و قیمت دستگاه کاهش می یابد. قیمت بالای دستگاه فقط به معنای کیفیت آن نیست. بلکه ملاک اصلی ،کیفیت قطعات به کار رفته در دستگاه است که به دوام دستگاه کمک می کند. دستگاه های جدول زن اتوماتیک با قیمت های متفاوتی به فروش می رسند که یکی دیگر از دلایل این تفاوت قیمت ها هزینه تولید، تبلیغات، پرسنل و اعتبار برند شرکت می باشد.

آیا خرید دستگاه جدول زن دست دوم کار درستی است ؟

قیمت دستگاه جدول زن دست دوم نسبت به دستگاه های نو ارزان تر است. اما کیفیت آن پایین تر می باشد. تماس مستقیم و دائم قسمت های مختلف دستگاه با شن، ماسه و سیمان باعث استهلاک آن می شود. نمی توان مطمئن بود که دستگاه های جدول زن دست دوم سالم هستند. ضمن اینکه اطلاعی در مورد نحوه سرویس و نگهداری آنها وجود ندارد. دستگاه های جدول زن دست دوم، طول عمر کمتری دارند و خرید آنها مقرون به صرفه نیست. بنابراین توصیه می شود تا از دستگاه های نو همراه با گارانتی استفاده شود.

آیا شرکت شما فروش اقساطی دارد ؟

خیر، قیمت بالای دستگاه و نوسانات قیمت آن باعث می شود تا امکان فروش اقساطی دستگاه جدول زن وجود نداشته باشد. در صورت بهبود وضعیت بازار، ممکن است این شرایط ایجاد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *